logo
Facebook - rockmusicshopeu
Newest add titles
- PERSONAL TAKING
- ROCK HISTORY - Almanach - magazine
- VINYL LP´s - CZECH & SLOVAK ARTISTS
- LP RECORDS / VINYL / - Czech and slovak artists - NEW RELEASES
- VINYL LP´s - Czechoslovakian and international in MINT CONDITION
- 7" EP´s - CZECH AND SLOVAK ARTISTS -
- 7" EP´s - CZECH AND SLOVAK ARTISTS - in MINT CONDITION
- VINYL LP´s - INTERNATIONAL ARTISTS
-LP RECORDS / VINYL / - International artists - NEW RELEASES POP/ROCK/DANCE
- 7 " EP´s - International Artists
- 12 " DANCE VINYL MAXI SINLGLE
- LP /VINYL/ - SOUND OF NATURE, BIRDS, ANIMALS
- SHELAK RECORDS / 10 " RECORDS, 12 " RECORDS /
- LP, EP´s RARITYS
- FLEXI-DISC
- CD´s , DVD´s, VHS - Czech & Slovak artists
- CD´s - International artists
- DVD´s - International
- DVD - AUDIO
- DVD - HUNGARIAN
- Blue-ray Disc - International
- MC Music Cassettes - Czech & Slovak Arttists
- MC - Music Cassettes - International artists
- MC - MUSIC CASETTES - Metal Demo recordings
- MC - MUSIC CASSETTES - Clean, no recorded
- MC - Tape recorder cassettes - Used vintage rare 70-80´s.
- VHS VIDEO CASSETTES INTERNATIONAL - MUSIC
- LASER DISC - MUSIC
- TAPES TO TAPE RECORDER
- ACCESSORIES WITH GRAMOPHONE - PAINTS ON LP, CLEANING OF KEFKY ON LP, GRAMOPHONE. Cartridge
- Others / t-shirts, patches, badges, belts.../
- COLLECTOR´S MATERIAL / posters, magazines.../
posters, magazines, signatures etc... (19)
- VINTAGE ELECTRONICS
- My own collection of LP´s , CD´s .
- SOME FEATURES AND GUARANTEES FOR PRINCIPLES AND ADVANCED LP COLLECTORS.
Campaign
Our Tips
Sale
Slovenska verzia
  SHOP Complaint About Conditions, Pay...  
Begin Next Prev End Repeat
Search: / also in the text?


in text ?  
 
Hello in our internet shop
> - ZBERATE?SKÝ MATERIÁL / plagáty, ?asopisy.../
   ALL | posters, magazines, signatures etc...
« 1 | 2 | 3 »
Order by
Number of item: 33

ROCK HISTORY - 1978 -Almanach


2023 30. jún - 1985 - Punkové vlny, které byly na obou stranách Atlantiku r?zn? nafázované, už v roce 1978 opadly, ale vzdouvala se vlna další, zvaná nová, která p?inesla p?íval dalších kapel. A nutno dodat, že mnohem r?znorod?jších. Sdílely však punkový étos, snahu vymanit se z mantinel? hudebního byznysu. Výjimky samoz?ejm? potvrzovaly pravidlo. T?eba The Police zrodil chladný kalkul, ale talentovaní muzikanti chytili p?íležitost za pa?esy a od albového debutu Outlandos d’Amour produkovali kvalitu, která po?etným teenagerským fanoušk?m t?íbila vkus. Podobných p?íklad? bychom našli nap?í? rockovou historií samoz?ejm? víc, sta?í jmenovat The Beatles. Na druhou stranu p?ísloví o cest? do pekla dlážd?né dobrými úmysly má obecnou platnost a ?ada nových kapel šla brzy na ruku nadnárodním vydavatelstvím. V??i novovlnné komerci se za?alo v New Yorku vymezovat hnutí no wave s živou hudbou, která spadala do klubového podzemí a udržela kontinuitu rockových výboj? v nejlidnat?jším m?st? USA od raných The Velvet Underground až po nastupující Sonic Youth. Ale jak ?íkával jeden z hlavních p?edstavitel? francouzské (jak jinak než filmové) nové vlny, režisér Claude Chabrol: „Neexistují žádné vlny, jen oceán.“ A hudbu je radno d?lit pouze na dva druhy – dobrou a špatnou. S gruntovním rockem amerického st?ihu se trend?m navzdory prosadila britská skupina Dire Straits, u níž se dosavadní prodeje všech alb po celém sv?t? odhadují na sto dvacet milion? kus?. Postpunkovému kvasu se vymykala i debutantka Kate Bush a osobností, které si prošlapávaly vlastní cestu, bychom našli mnohem víc. Po tuhé normaliza?ní p?tiletce, kterou zahájily na prahu sedmdesátých let kádrové prov?rky, se už za?ínalo blýskat na ?asy i v tehdejším ?eskoslovensku. Rok 1978 byl na povedená ?i alespo? zajímavá alba silný, i když šlo jen o š?astnou souhru okolností. Jan Spálený vystoupil s Edisonem ze stínu hudebního režiséra, podepsaného pod ?adou našich milník? v?etn? Ku?ete v hodinkách ?i M?sta Er. Trio Marsyas dalo ve studiu akustickým písni?kám, jak je znalo klubové publikum, další rozm?r. Po?inem byl také sólový debut Super-robot kytaristy Oty Pet?iny, jinak autora hudby a sidemana na jiné prvotin?, kterou byl Motorest za?ínající Petry Jan?. Zpest?ení p?edstavoval živák Katapultu, by? triu s frontmanem Oldou ?íhou kritici chybn? prorokovali maximáln? rok života. Kvalita vznikala také mimo edi?ní plány druhdy státních vydavatelství. V šedé zón? se da?ilo volné písni?ká?ské sešlosti ?undergrund i amatérským kapelám Amalgam a Švehlík, které se p?edstavily na Pražských jazzových dnech. The Plastic People Of The Universe pak v undergroundu zrodili Pašijové hry velikono?ní, jeden ze svých majstrštyk?. NOVÝ ZABALENÝ ?ASOPIS. PAVEL VÍŠEK, ŠÉFREDAKTOR


Price inc. vat: 8 EUR...IN Stock... |
IN Stock

ROCK HISTORY - 1978 -Almanach


2023 30. jún - 1985 - Punkové vlny, které byly na obou stranách Atlantiku r?zn? nafázované, už v roce 1978 opadly, ale vzdouvala se vlna další, zvaná nová, která p?inesla p?íval dalších kapel. A nutno dodat, že mnohem r?znorod?jších. Sdílely však punkový étos, snahu vymanit se z mantinel? hudebního byznysu. Výjimky samoz?ejm? potvrzovaly pravidlo. T?eba The Police zrodil chladný kalkul, ale talentovaní muzikanti chytili p?íležitost za pa?esy a od albového debutu Outlandos d’Amour produkovali kvalitu, která po?etným teenagerským fanoušk?m t?íbila vkus. Podobných p?íklad? bychom našli nap?í? rockovou historií samoz?ejm? víc, sta?í jmenovat The Beatles. Na druhou stranu p?ísloví o cest? do pekla dlážd?né dobrými úmysly má obecnou platnost a ?ada nových kapel šla brzy na ruku nadnárodním vydavatelstvím. V??i novovlnné komerci se za?alo v New Yorku vymezovat hnutí no wave s živou hudbou, která spadala do klubového podzemí a udržela kontinuitu rockových výboj? v nejlidnat?jším m?st? USA od raných The Velvet Underground až po nastupující Sonic Youth. Ale jak ?íkával jeden z hlavních p?edstavitel? francouzské (jak jinak než filmové) nové vlny, režisér Claude Chabrol: „Neexistují žádné vlny, jen oceán.“ A hudbu je radno d?lit pouze na dva druhy – dobrou a špatnou. S gruntovním rockem amerického st?ihu se trend?m navzdory prosadila britská skupina Dire Straits, u níž se dosavadní prodeje všech alb po celém sv?t? odhadují na sto dvacet milion? kus?. Postpunkovému kvasu se vymykala i debutantka Kate Bush a osobností, které si prošlapávaly vlastní cestu, bychom našli mnohem víc. Po tuhé normaliza?ní p?tiletce, kterou zahájily na prahu sedmdesátých let kádrové prov?rky, se už za?ínalo blýskat na ?asy i v tehdejším ?eskoslovensku. Rok 1978 byl na povedená ?i alespo? zajímavá alba silný, i když šlo jen o š?astnou souhru okolností. Jan Spálený vystoupil s Edisonem ze stínu hudebního režiséra, podepsaného pod ?adou našich milník? v?etn? Ku?ete v hodinkách ?i M?sta Er. Trio Marsyas dalo ve studiu akustickým písni?kám, jak je znalo klubové publikum, další rozm?r. Po?inem byl také sólový debut Super-robot kytaristy Oty Pet?iny, jinak autora hudby a sidemana na jiné prvotin?, kterou byl Motorest za?ínající Petry Jan?. Zpest?ení p?edstavoval živák Katapultu, by? triu s frontmanem Oldou ?íhou kritici chybn? prorokovali maximáln? rok života. Kvalita vznikala také mimo edi?ní plány druhdy státních vydavatelství. V šedé zón? se da?ilo volné písni?ká?ské sešlosti ?undergrund i amatérským kapelám Amalgam a Švehlík, které se p?edstavily na Pražských jazzových dnech. The Plastic People Of The Universe pak v undergroundu zrodili Pašijové hry velikono?ní, jeden ze svých majstrštyk?. NOVÝ ZABALENÝ ?ASOPIS. PAVEL VÍŠEK, ŠÉFREDAKTOR


Price inc. vat: 8 EUR...IN Stock... |
IN Stock

ROCK HISTORY - 1985 -Almanach


2022 december - 1985 - Hlavným ?lánkom je ve?ký rockový festivaL LIVE AID - charitatívny koncert pre hladujúcu Afriku,ktorá bola zasiahnutá ve?kým suchom.
Rok 1985 nep?inesl alba natolik nad?asová, jaká nabídli o dekádu d?íve Pink Floyd nebo o n?kolik let pozd?ji U2. O p?ísp?vky do žeb?í?ku nejv?tších bestseller? se však postarali Dire Straits, jejichž alba Brothers In Arms se dodnes prodalo t?icet milion?, a jen o p?t milion? zaostal Phil Collins se sólovkou No Jacket Resquired. Na hladomor v Africkém rohu, umocn?ný ekonomickým kolapsem v Etiopii, však reagovala ?ada benefi?ních akcí, jež nastartoval ohlas singlu Do They Know It’s Christmas?, který na za?átek prosince ’84 p?ipravila sešlost Band Aid, jež ?ítala ?ty?i desítky hv?zd z galaxií rocku a popu, v?etn? t?eba Stinga, Phila Collinse, Bona ?i George Michaela. Odpov?? ze Spojených stát? na sebe nechala dlouho ?ekat a singl We Are The World, jenž nahrála nemén? po?etná a obsazením možná siln?jší formace USA For Africa, v níž defilovali namátkou Tina Turner, Diana Ross, Bob Dylan, Stevie Wonder, Paul Simon ?i Bruce Springsteen, se navíc objevil na stejnojmenné albové kompilaci, jež pro dobrou v?c nabídla nahrávky dalších osobností. Vyúst?ním dobro?inných aktivit se 13. ?ervence stal nejv?tší benefi?ní koncert v d?jinách pop music Live Aid, který se uskute?nil na stadionech v londýnském Wembley v Británii a ve Filadelfii ve Spojených státech. Hudební maraton, který na sebe vzhledem k r?zným ?asovým pásm?m plynule navazoval, sledovaly u televizních obrazovek tém?? dv? miliardy divák?. Live Aid se zatím jiné benefici p?ekonat nepoda?ilo, možná i proto, že ukázala nejen velký potenciál, ale také své limity. S mizérií se tehdy ostatn? nepotýkala jen ?ást ?erného kontinentu – stávkující britské horníky, jež deptala vláda Margaret Thatcherové, podpo?ila svými vystoupeními ?ada kapel z nezávislé scény. Jejich pomoc byla sice menší, ale zárove? také adresn?jší. Na naší stran? „železné opony“ se v dusném bez?así poloviny osmdesátých let, odd?lující tažení proti nové vln? od mírného uvoln?ní šroub?, za?aly dít v?ci. Edi?ní plány státních vydavatelství byly docela nuda, p?íslove?nou výjimkou byla hlavn? skv?lá sólovka Asi v tom bude n?jakej há?ek, na níž Jan Spálený zahájil cestu k autentické podob? ?eského blues. Je p?ízna?né, že obsazení ve studiu zahrnovalo z v?tší ?ásti ?leny tou dobou stále zakázaných skupin Pražský výb?r a Etc... (a když album vyšlo, byl už bubeník Ji?í Hrubeš za kope?ky). O skute?ných možnostech domácí nezávislé scény vypovídala kompilace Czech! Till Now Yo Were Alone, jež byla vizitkou dvou desítek klubových kapel. Husarským kouskem se pak za?átkem ?íjna staly dva koncerty Nico v Brn? a v Praze, uspo?ádané mimo monopol Pragokoncertu. Zvlášt? ten moravský ukázal, že StB nebyla všemocná. PAVEL VÍŠEK, ŠÉFREDAKTOR


Price inc. vat: 8 EUR...IN Stock... |
IN Stock

ROCK HISTORY - 1985 -Almanach


2022 december - 1985 - Hlavným ?lánkom je ve?ký rockový festivaL LIVE AID - charitatívny koncert pre hladujúcu Afriku,ktorá bola zasiahnutá ve?kým suchom. Rok 1985 nep?inesl alba natolik nad?asová, jaká nabídli o dekádu d?íve Pink Floyd nebo o n?kolik let pozd?ji U2. O p?ísp?vky do žeb?í?ku nejv?tších bestseller? se však postarali Dire Straits, jejichž alba Brothers In Arms se dodnes prodalo t?icet milion?, a jen o p?t milion? zaostal Phil Collins se sólovkou No Jacket Resquired. Na hladomor v Africkém rohu, umocn?ný ekonomickým kolapsem v Etiopii, však reagovala ?ada benefi?ních akcí, jež nastartoval ohlas singlu Do They Know It’s Christmas?, který na za?átek prosince ’84 p?ipravila sešlost Band Aid, jež ?ítala ?ty?i desítky hv?zd z galaxií rocku a popu, v?etn? t?eba Stinga, Phila Collinse, Bona ?i George Michaela. Odpov?? ze Spojených stát? na sebe nechala dlouho ?ekat a singl We Are The World, jenž nahrála nemén? po?etná a obsazením možná siln?jší formace USA For Africa, v níž defilovali namátkou Tina Turner, Diana Ross, Bob Dylan, Stevie Wonder, Paul Simon ?i Bruce Springsteen, se navíc objevil na stejnojmenné albové kompilaci, jež pro dobrou v?c nabídla nahrávky dalších osobností. Vyúst?ním dobro?inných aktivit se 13. ?ervence stal nejv?tší benefi?ní koncert v d?jinách pop music Live Aid, který se uskute?nil na stadionech v londýnském Wembley v Británii a ve Filadelfii ve Spojených státech. Hudební maraton, který na sebe vzhledem k r?zným ?asovým pásm?m plynule navazoval, sledovaly u televizních obrazovek tém?? dv? miliardy divák?. Live Aid se zatím jiné benefici p?ekonat nepoda?ilo, možná i proto, že ukázala nejen velký potenciál, ale také své limity. S mizérií se tehdy ostatn? nepotýkala jen ?ást ?erného kontinentu – stávkující britské horníky, jež deptala vláda Margaret Thatcherové, podpo?ila svými vystoupeními ?ada kapel z nezávislé scény. Jejich pomoc byla sice menší, ale zárove? také adresn?jší. Na naší stran? „železné opony“ se v dusném bez?así poloviny osmdesátých let, odd?lující tažení proti nové vln? od mírného uvoln?ní šroub?, za?aly dít v?ci. Edi?ní plány státních vydavatelství byly docela nuda, p?íslove?nou výjimkou byla hlavn? skv?lá sólovka Asi v tom bude n?jakej há?ek, na níž Jan Spálený zahájil cestu k autentické podob? ?eského blues. Je p?ízna?né, že obsazení ve studiu zahrnovalo z v?tší ?ásti ?leny tou dobou stále zakázaných skupin Pražský výb?r a Etc... (a když album vyšlo, byl už bubeník Ji?í Hrubeš za kope?ky). O skute?ných možnostech domácí nezávislé scény vypovídala kompilace Czech! Till Now Yo Were Alone, jež byla vizitkou dvou desítek klubových kapel. Husarským kouskem se pak za?átkem ?íjna staly dva koncerty Nico v Brn? a v Praze, uspo?ádané mimo monopol Pragokoncertu. Zvlášt? ten moravský ukázal, že StB nebyla všemocná. PAVEL VÍŠEK, ŠÉFREDAKTOR


Price inc. vat: 8 EUR...IN Stock... |
IN Stock

ROCK HISTORY - 1985 -Almanach


2022 december - 1985 - Hlavným ?lánkom je ve?ký rockový festivaL LIVE AID - charitatívny koncert pre hladujúcu Afriku,ktorá bola zasiahnutá ve?kým suchom. Rok 1985 nep?inesl alba natolik nad?asová, jaká nabídli o dekádu d?íve Pink Floyd nebo o n?kolik let pozd?ji U2. O p?ísp?vky do žeb?í?ku nejv?tších bestseller? se však postarali Dire Straits, jejichž alba Brothers In Arms se dodnes prodalo t?icet milion?, a jen o p?t milion? zaostal Phil Collins se sólovkou No Jacket Resquired. Na hladomor v Africkém rohu, umocn?ný ekonomickým kolapsem v Etiopii, však reagovala ?ada benefi?ních akcí, jež nastartoval ohlas singlu Do They Know It’s Christmas?, který na za?átek prosince ’84 p?ipravila sešlost Band Aid, jež ?ítala ?ty?i desítky hv?zd z galaxií rocku a popu, v?etn? t?eba Stinga, Phila Collinse, Bona ?i George Michaela. Odpov?? ze Spojených stát? na sebe nechala dlouho ?ekat a singl We Are The World, jenž nahrála nemén? po?etná a obsazením možná siln?jší formace USA For Africa, v níž defilovali namátkou Tina Turner, Diana Ross, Bob Dylan, Stevie Wonder, Paul Simon ?i Bruce Springsteen, se navíc objevil na stejnojmenné albové kompilaci, jež pro dobrou v?c nabídla nahrávky dalších osobností. Vyúst?ním dobro?inných aktivit se 13. ?ervence stal nejv?tší benefi?ní koncert v d?jinách pop music Live Aid, který se uskute?nil na stadionech v londýnském Wembley v Británii a ve Filadelfii ve Spojených státech. Hudební maraton, který na sebe vzhledem k r?zným ?asovým pásm?m plynule navazoval, sledovaly u televizních obrazovek tém?? dv? miliardy divák?. Live Aid se zatím jiné benefici p?ekonat nepoda?ilo, možná i proto, že ukázala nejen velký potenciál, ale také své limity. S mizérií se tehdy ostatn? nepotýkala jen ?ást ?erného kontinentu – stávkující britské horníky, jež deptala vláda Margaret Thatcherové, podpo?ila svými vystoupeními ?ada kapel z nezávislé scény. Jejich pomoc byla sice menší, ale zárove? také adresn?jší. Na naší stran? „železné opony“ se v dusném bez?así poloviny osmdesátých let, odd?lující tažení proti nové vln? od mírného uvoln?ní šroub?, za?aly dít v?ci. Edi?ní plány státních vydavatelství byly docela nuda, p?íslove?nou výjimkou byla hlavn? skv?lá sólovka Asi v tom bude n?jakej há?ek, na níž Jan Spálený zahájil cestu k autentické podob? ?eského blues. Je p?ízna?né, že obsazení ve studiu zahrnovalo z v?tší ?ásti ?leny tou dobou stále zakázaných skupin Pražský výb?r a Etc... (a když album vyšlo, byl už bubeník Ji?í Hrubeš za kope?ky). O skute?ných možnostech domácí nezávislé scény vypovídala kompilace Czech! Till Now Yo Were Alone, jež byla vizitkou dvou desítek klubových kapel. Husarským kouskem se pak za?átkem ?íjna staly dva koncerty Nico v Brn? a v Praze, uspo?ádané mimo monopol Pragokoncertu. Zvlášt? ten moravský ukázal, že StB nebyla všemocná. PAVEL VÍŠEK, ŠÉFREDAKTOR


Price inc. vat: 8 EUR...IN Stock... |
IN Stock

ROCK HISTORY - 1985 -Almanach


2022 december - 1985 - Hlavným ?lánkom je ve?ký rockový festivaL LIVE AID - charitatívny koncert pre hladujúcu Afriku,ktorá bola zasiahnutá ve?kým suchom. Rok 1985 nep?inesl alba natolik nad?asová, jaká nabídli o dekádu d?íve Pink Floyd nebo o n?kolik let pozd?ji U2. O p?ísp?vky do žeb?í?ku nejv?tších bestseller? se však postarali Dire Straits, jejichž alba Brothers In Arms se dodnes prodalo t?icet milion?, a jen o p?t milion? zaostal Phil Collins se sólovkou No Jacket Resquired. Na hladomor v Africkém rohu, umocn?ný ekonomickým kolapsem v Etiopii, však reagovala ?ada benefi?ních akcí, jež nastartoval ohlas singlu Do They Know It’s Christmas?, který na za?átek prosince ’84 p?ipravila sešlost Band Aid, jež ?ítala ?ty?i desítky hv?zd z galaxií rocku a popu, v?etn? t?eba Stinga, Phila Collinse, Bona ?i George Michaela. Odpov?? ze Spojených stát? na sebe nechala dlouho ?ekat a singl We Are The World, jenž nahrála nemén? po?etná a obsazením možná siln?jší formace USA For Africa, v níž defilovali namátkou Tina Turner, Diana Ross, Bob Dylan, Stevie Wonder, Paul Simon ?i Bruce Springsteen, se navíc objevil na stejnojmenné albové kompilaci, jež pro dobrou v?c nabídla nahrávky dalších osobností. Vyúst?ním dobro?inných aktivit se 13. ?ervence stal nejv?tší benefi?ní koncert v d?jinách pop music Live Aid, který se uskute?nil na stadionech v londýnském Wembley v Británii a ve Filadelfii ve Spojených státech. Hudební maraton, který na sebe vzhledem k r?zným ?asovým pásm?m plynule navazoval, sledovaly u televizních obrazovek tém?? dv? miliardy divák?. Live Aid se zatím jiné benefici p?ekonat nepoda?ilo, možná i proto, že ukázala nejen velký potenciál, ale také své limity. S mizérií se tehdy ostatn? nepotýkala jen ?ást ?erného kontinentu – stávkující britské horníky, jež deptala vláda Margaret Thatcherové, podpo?ila svými vystoupeními ?ada kapel z nezávislé scény. Jejich pomoc byla sice menší, ale zárove? také adresn?jší. Na naší stran? „železné opony“ se v dusném bez?así poloviny osmdesátých let, odd?lující tažení proti nové vln? od mírného uvoln?ní šroub?, za?aly dít v?ci. Edi?ní plány státních vydavatelství byly docela nuda, p?íslove?nou výjimkou byla hlavn? skv?lá sólovka Asi v tom bude n?jakej há?ek, na níž Jan Spálený zahájil cestu k autentické podob? ?eského blues. Je p?ízna?né, že obsazení ve studiu zahrnovalo z v?tší ?ásti ?leny tou dobou stále zakázaných skupin Pražský výb?r a Etc... (a když album vyšlo, byl už bubeník Ji?í Hrubeš za kope?ky). O skute?ných možnostech domácí nezávislé scény vypovídala kompilace Czech! Till Now Yo Were Alone, jež byla vizitkou dvou desítek klubových kapel. Husarským kouskem se pak za?átkem ?íjna staly dva koncerty Nico v Brn? a v Praze, uspo?ádané mimo monopol Pragokoncertu. Zvlášt? ten moravský ukázal, že StB nebyla všemocná. PAVEL VÍŠEK, ŠÉFREDAKTOR


Price inc. vat: 8 EUR...IN Stock... |
IN Stock

ROCK HISTORY - 1992 -Almanach


Október 2022 - Rok 1992 vyty?il devadesátky jako dekádu, která vžitou p?edstavou o mainstreamové kultu?e v minulém století zat?ásla nejvíc, což tla?ilo vydavatele k v?tší odvaze zpo?átku hlavn? ve Spojených státech. V ?asech vlny grunge bylo sice druhé album seattleských v?rozv?st? Alice In Chains sázkou na jistotu, ale p?íb?h ?tve?ice R.E.M., která p?ekro?ila úzký okruh klubového publika až po jedenácti letech existence, byl návodný. Úsloví risk je zisk berme s ru?ením omezeným, ale u alba Automatic For The People, baladi?t?jšího než p?edchozí bestseller Out Of Time, platilo. Fúze p?estala být synonymem pro námluvy jazzu s rockem, který se nechal okysli?ovat novými podn?ty, hlavn? hip hopem, elektronikou a world music. P?íkladem za všechny m?že být eponymní debut Rage Against The Machine. V kursu byl alternativní metal a d?ležitá alba p?edstavili Ministry ?i Faith No More. T?žkému kovu bylo za mo?em postavení hv?zd naklon?no, což potvrdila platinovým albem Vulgar Display Of Power thrashmetalová Pantera. Na za?átku devadesátek se sluší vyrazit po stop? rozlobených mladých žen. Pokud se vám pod termínem riot grrrl vybaví Bikini Kill, L7 ?i Babes In Toyland, jste na správné adrese. Mezi písni?ká?kami zaujala Tori Amos s prvotinou Little Earthquakes, jež vyvolala paradoxn? zem?t?esení více než citelné. Da?ilo se i stálicím, povedené desky p?edstavili Lou Reed, Neil Young, Tom Waits, Suzanne Vega, z kapel Los Lobos a Sonic Youth. V Británii pat?ili mezi klí?ové debutanty písni?ká?ka PJ Harvey a velšská parti?ka Manic Street Preachers. D?ležitou troškou do mlýna p?isp?ly nezávislé labely, zvlášt? Mute Records s albovými esy, která vynesli Nick Cave & The Bad Seeds a bokovka Recoil Alana Wildera z Depeche Mode. Stranou ani za kanálem La Manche nez?staly rockové legendy. Solidní sólovky Petera Gabriela a Rogera Waterse už spálily mosty k bývalým domovským skupinám Genesis a Pink Floyd. Britský metal však sázel na jistoty, což potvrdila alba Black Sabbath s Ronniem Jamesem Diem u mikrofonu a Iron Maiden, adorovaná ponejvíce v?rnými fanoušky. Vysv?tlit si zaslouží vyšší zastoupení domácích kapel. Pam?tník?m není t?eba p?ipomínat, že doba po listopadu 1989 byla plná zm?n, ale také euforie a nad?jí, d?lo se toho hodn?. V hektických ?asech p?ed nástupem internetu tak existují bílá místa, která je ob?as nesnadné zaplnit, i když hudebních periodik vycházela ?ada. Desítka kapel, zahrnující XIII. století, Buty, Ciment, M?águ & Ž?orp, Oceán, Shalom, Tichou dohodu ?i Wanastowi vjecy, je zde správn?, protože taková úroda kvalitních desek, by? mnohé byly profilové, se už nezopakovala – a to na další kapely už stránky prost? nezbyly. Vyzdvihnout si zaslouží ?lánek o Priessnitz, který pojal J. J. Šimon zgruntu. Vyrazil za Petrem Kružíkem a Jaromírem Švejdíkem, jinak výhradním autorským týmem, do Jeseníku, aby první dv? desky probrali z o?í do o?í a nic nezapadlo v „tiché pošt?“ dobových ?lánk?. Pro tvorbu téhle kytarovky byl ostatn? od po?átku d?ležitý i genius loci dodnes vyko?en?né ?ásti moravských Sudet. Honzo, díky! PAVEL VÍŠEK, ŠÉFREDAKTOR


Price inc. vat: 8 EUR...IN Stock... |
IN Stock

ROCK HISTORY - 1992 -Almanach


Október 2022 - Rok 1992 vyty?il devadesátky jako dekádu, která vžitou p?edstavou o mainstreamové kultu?e v minulém století zat?ásla nejvíc, což tla?ilo vydavatele k v?tší odvaze zpo?átku hlavn? ve Spojených státech. V ?asech vlny grunge bylo sice druhé album seattleských v?rozv?st? Alice In Chains sázkou na jistotu, ale p?íb?h ?tve?ice R.E.M., která p?ekro?ila úzký okruh klubového publika až po jedenácti letech existence, byl návodný. Úsloví risk je zisk berme s ru?ením omezeným, ale u alba Automatic For The People, baladi?t?jšího než p?edchozí bestseller Out Of Time, platilo. Fúze p?estala být synonymem pro námluvy jazzu s rockem, který se nechal okysli?ovat novými podn?ty, hlavn? hip hopem, elektronikou a world music. P?íkladem za všechny m?že být eponymní debut Rage Against The Machine. V kursu byl alternativní metal a d?ležitá alba p?edstavili Ministry ?i Faith No More. T?žkému kovu bylo za mo?em postavení hv?zd naklon?no, což potvrdila platinovým albem Vulgar Display Of Power thrashmetalová Pantera. Na za?átku devadesátek se sluší vyrazit po stop? rozlobených mladých žen. Pokud se vám pod termínem riot grrrl vybaví Bikini Kill, L7 ?i Babes In Toyland, jste na správné adrese. Mezi písni?ká?kami zaujala Tori Amos s prvotinou Little Earthquakes, jež vyvolala paradoxn? zem?t?esení více než citelné. Da?ilo se i stálicím, povedené desky p?edstavili Lou Reed, Neil Young, Tom Waits, Suzanne Vega, z kapel Los Lobos a Sonic Youth. V Británii pat?ili mezi klí?ové debutanty písni?ká?ka PJ Harvey a velšská parti?ka Manic Street Preachers. D?ležitou troškou do mlýna p?isp?ly nezávislé labely, zvlášt? Mute Records s albovými esy, která vynesli Nick Cave & The Bad Seeds a bokovka Recoil Alana Wildera z Depeche Mode. Stranou ani za kanálem La Manche nez?staly rockové legendy. Solidní sólovky Petera Gabriela a Rogera Waterse už spálily mosty k bývalým domovským skupinám Genesis a Pink Floyd. Britský metal však sázel na jistoty, což potvrdila alba Black Sabbath s Ronniem Jamesem Diem u mikrofonu a Iron Maiden, adorovaná ponejvíce v?rnými fanoušky. Vysv?tlit si zaslouží vyšší zastoupení domácích kapel. Pam?tník?m není t?eba p?ipomínat, že doba po listopadu 1989 byla plná zm?n, ale také euforie a nad?jí, d?lo se toho hodn?. V hektických ?asech p?ed nástupem internetu tak existují bílá místa, která je ob?as nesnadné zaplnit, i když hudebních periodik vycházela ?ada. Desítka kapel, zahrnující XIII. století, Buty, Ciment, M?águ & Ž?orp, Oceán, Shalom, Tichou dohodu ?i Wanastowi vjecy, je zde správn?, protože taková úroda kvalitních desek, by? mnohé byly profilové, se už nezopakovala – a to na další kapely už stránky prost? nezbyly. Vyzdvihnout si zaslouží ?lánek o Priessnitz, který pojal J. J. Šimon zgruntu. Vyrazil za Petrem Kružíkem a Jaromírem Švejdíkem, jinak výhradním autorským týmem, do Jeseníku, aby první dv? desky probrali z o?í do o?í a nic nezapadlo v „tiché pošt?“ dobových ?lánk?. Pro tvorbu téhle kytarovky byl ostatn? od po?átku d?ležitý i genius loci dodnes vyko?en?né ?ásti moravských Sudet. Honzo, díky! PAVEL VÍŠEK, ŠÉFREDAKTOR


Price inc. vat: 8 EUR...IN Stock... |
IN Stock

ROCK HISTORY - 1993 - Almanach - titulná strana PEARL JAM


2023 23. marec-de? vydania
Pro rockovou hudbu v poslední dekád? 20. století p?edstavoval rok 1993 k?ižovatku. Z hlediska dalšího vývoje m?ly navrch kapely ze Severní Ameriky. V?rozv?sti grunge se snažili nezab?ednout do osidel šoubyznysu, d?slední byli zvlášt? Pearl Jam, kte?í o sob? dali v?d?t druhým albem Vs., udržujícím la?ku nastavenou prvotinou Ten. Držela se také Nirvana, která na rostoucí popularitu reagovala zemit?jší deskou In Utero, mimo?ádné pak bylo její „akustické“ vystou- pení v sérii MTV Unplugged, na n?mž 18. listopadu v newyorských studiích Sony odhalila písn? Kurta Cobaina až na kost. Stejnou váhu však tehdy m?la i rocková alternativa. Svoje o tom v?d?la ?tve?ice The Smashing Pumpkins z Chicaga, která si druhým multiplatinovým albem Siamese Dream nastavila etalon pro další tvorbu. S vlnou grunge se svezl také punkový kmotr Iggy Pop, který na albu American Caesar p?ipomn?l své hlasité za?átky. Na širší publikum zacílila Sheryl Crow, která s prvotinou Tuesday Night Music Club nasytila za Atlantikem už tradi?n? silnou poptávku po nových rockových písni?ká?kách. Hrdinové stadionového rocku Aerosmith pak s povedeným albem Get A Grip poprvé poko?ili vrchol amerického žeb?í?ku. Nastupující britpop, který v moderním zvuku recykloval výdobytky ostrovní kytarové scény za p?edcházejících t?icet let, za hranicemi Spojeného království musel snášet konfrontaci se silnými zámo?skými výboji. Pro ?tená?e, kte?í hledají záchytné body, p?ipravil d?kladnou inventuru britpopových východisek Pavel Zelinka. Za kanálem La Manche tak p?edstavovaly jistotu známé tvá?e, mezi kterými vy?nívali zvlášt? Paul McCartney, Sting a David Bowie. Do této spole?nosti pat?í i Depeche Mode, jejichž syntezátorový pop na albu Songs Of Faith And Devotion dostal rockové hrany. Solitérní talenty zastupovala PJ Harvey, jež s albem Rid Of Me nijak nezaostala za mimo?ádn? silným debutem Dry, a s bezejmennou prvotinou také sexteto Tindersticks. S britskou scénou však byli úzce propojení i „p?espolní“, a?koliv v rámci Commonwealthu byly ob? kapely od protinožc? – Midnight Oil a Crowded House – výjimkou. Jinak to už m?la islandská roda?ka Björk, pro níž bylo album se zavád?jícím názvem Debut novým za?átkem. V první polovin? devadesátek si zaslouží zvýšenou pozornost také naše domácí scéna. Povedenou deskou Maelström si spravila chu? po dobou rozdrobeném debutu Hudba Praha. Mimo?ádnou formu svými alby prokázali Dunaj, Kurtizány z 25. Avenue i Sebastians – skupina s krátkým polo?asem rozpadu, jejíž akté?i našt?stí ješt? ne?ekli své poslední slovo. V roce 1993 nelze pominout ani trvanlivý fenomén, který vytvo?il teplický Kabát. PAVEL VÍŠEK, ŠÉFREDAKTOR


Price inc. vat: 8 EUR...IN Stock... |
IN Stock

ROCK HISTORY - 1999 - ALMANACH


DECEMBER 2023 Nový, zape?atený ?asopis.
Ke konci hektických devadesátek byli všichni v o?ekávání posledního roku druhého tisíciletí, který nakonec vyjma Windows 2000 nep?inesl nic až tak sv?toborného. S vytá?eným internetem, ba?atými televizory s CRT obrazovkami, tla?ítkovými mobily a dalším balastem jsme se lou?ili až v novém miléniu. Jednou z hodnot, které p?etrvaly, byla rocková hudba. Její podobu z velké ?ásti ovlivnilo vyzrávání b?hem druhého polo?asu poslední dekády 20. století, v?etn? roku 1999. Krom? transfúze ?erstvé krve se o slovo p?ihlásili ost?ílení matado?i. Silná alba nabídli mezi jinými Jeff Beck (Who Else!), David Bowie (Hours), Paul McCartney (Run Devil Run) a zvlášt? pak Tom Jones (Reload) nebo Santana (Supernatural). Pokud nešlo rovnou o velkolepý návrat, dali p?inejmenším jasn? najevo, že s nimi musíme nadále po?ítat. Z mladších jmen si vysloužili mimo?ádný zájem kalifornští Red Hot Chili Peppers, kte?í se blýskli jednou ze svých nejlepších ?adovek Californication. Když s rokem 1999 bilancovali kapitáni hudebního pr?myslu, byla v Top 10 nejúsp?šn?jších alb ?ty?i rocková. Skupin? Santana pat?ilo v první p?tce, která jinak p?etékala jen popem, úctyhodné ?tvrté místo, a RHCP byli sedmí (nebo? Rock History má jen 124 stran, sluší se alespo? zde zmínit i šesté Blink-182 a deváté Creed). To bylo výživné skóre. Širší prostor si vysloužily dva styly, které dostaly ke konci minulého století z?etelné kontury, a sice post rock a nu-metal. Oba s sebou p?inesly start spousty dnes už zavedených kapel. Obrovskou prom?nou prošla práv? metalová scéna, otev?ená r?zným fúzím a experiment?m. Z metalových ko?en? (a nekone?ných experiment?) mimochodem vyklí?ila také skupina Mr. Bungle, jejíž po?átky v?zí hluboko v osmdesátých letech, ale studiov? se projevila až v dekád? následující. Zavád?jící nálepku bokovky Mikea Pattona z Faith No More nesmazala ani tentokrát, t?etí album California však stojí ur?it? za poslech. Domácí scéna se stabilizovala. Postupn? odezn?l „boom“ nových malých label? i kapel, který p?inesly první roky po sametové revoluci. Hudební fanoušci za?ali být vybírav?jší, což znamenalo sázku na zavedené osobnosti, ostatn? i proto, že p?ibývalo tuzemských vydavatelství, které se staly akvizicemi nadnárodních koncern?. V?tšina jmen proto nep?ekvapí, ale bez ohledu na žánr šlo o povedené desky. Vzpome?me v abecedním sledu na Arakain (Farao), Buty (Kapradí), Ivana Hlase (1999), Chinaski (1. signální), J.A.R. (Homo Fonkianz), Kabát (MegaHu), Už jsme doma (Uši) i Zuby nehty (Lo? odplouvá). PAVEL VÍŠEK, ŠÉFREDAKTOR


Price inc. vat: 8 EUR...IN Stock... |
IN Stock

ROCK HISTORY - 1999 - ALMANACH


DECEMBER 2023 Nový, zape?atený ?asopis.
Ke konci hektických devadesátek byli všichni v o?ekávání posledního roku druhého tisíciletí, který nakonec vyjma Windows 2000 nep?inesl nic až tak sv?toborného. S vytá?eným internetem, ba?atými televizory s CRT obrazovkami, tla?ítkovými mobily a dalším balastem jsme se lou?ili až v novém miléniu. Jednou z hodnot, které p?etrvaly, byla rocková hudba. Její podobu z velké ?ásti ovlivnilo vyzrávání b?hem druhého polo?asu poslední dekády 20. století, v?etn? roku 1999. Krom? transfúze ?erstvé krve se o slovo p?ihlásili ost?ílení matado?i. Silná alba nabídli mezi jinými Jeff Beck (Who Else!), David Bowie (Hours), Paul McCartney (Run Devil Run) a zvlášt? pak Tom Jones (Reload) nebo Santana (Supernatural). Pokud nešlo rovnou o velkolepý návrat, dali p?inejmenším jasn? najevo, že s nimi musíme nadále po?ítat. Z mladších jmen si vysloužili mimo?ádný zájem kalifornští Red Hot Chili Peppers, kte?í se blýskli jednou ze svých nejlepších ?adovek Californication. Když s rokem 1999 bilancovali kapitáni hudebního pr?myslu, byla v Top 10 nejúsp?šn?jších alb ?ty?i rocková. Skupin? Santana pat?ilo v první p?tce, která jinak p?etékala jen popem, úctyhodné ?tvrté místo, a RHCP byli sedmí (nebo? Rock History má jen 124 stran, sluší se alespo? zde zmínit i šesté Blink-182 a deváté Creed). To bylo výživné skóre. Širší prostor si vysloužily dva styly, které dostaly ke konci minulého století z?etelné kontury, a sice post rock a nu-metal. Oba s sebou p?inesly start spousty dnes už zavedených kapel. Obrovskou prom?nou prošla práv? metalová scéna, otev?ená r?zným fúzím a experiment?m. Z metalových ko?en? (a nekone?ných experiment?) mimochodem vyklí?ila také skupina Mr. Bungle, jejíž po?átky v?zí hluboko v osmdesátých letech, ale studiov? se projevila až v dekád? následující. Zavád?jící nálepku bokovky Mikea Pattona z Faith No More nesmazala ani tentokrát, t?etí album California však stojí ur?it? za poslech. Domácí scéna se stabilizovala. Postupn? odezn?l „boom“ nových malých label? i kapel, který p?inesly první roky po sametové revoluci. Hudební fanoušci za?ali být vybírav?jší, což znamenalo sázku na zavedené osobnosti, ostatn? i proto, že p?ibývalo tuzemských vydavatelství, které se staly akvizicemi nadnárodních koncern?. V?tšina jmen proto nep?ekvapí, ale bez ohledu na žánr šlo o povedené desky. Vzpome?me v abecedním sledu na Arakain (Farao), Buty (Kapradí), Ivana Hlase (1999), Chinaski (1. signální), J.A.R. (Homo Fonkianz), Kabát (MegaHu), Už jsme doma (Uši) i Zuby nehty (Lo? odplouvá). PAVEL VÍŠEK, ŠÉFREDAKTOR


Price inc. vat: 8 EUR...IN Stock... |
IN Stock

ROCK HISTORY SPECIÁL - PAVOL HAMMEL + CD


104 stránková krásna knižka formátu ?asopisu A4 o celej kariere Pa?a hammela.Od úplných za?iatkov so skupinou Prúdy, cez spoluprácu s Vargom a Hladíkom, cez kontroverzné 80-te roky až posú?asnos?. Knižka je doplnená CD-BEST OF. Nové, zape?atené. ss-still sealed


Price inc. vat: 10 EUR...IN Stock... |
IN Stock

ROCK HISTORY SPECIÁL - PAVOL HAMMEL + CD


104 stránková krásna knižka formátu ?asopisu A4 o celej kariere Pa?a hammela.Od úplných za?iatkov so skupinou Prúdy, cez spoluprácu s Vargom a Hladíkom, cez kontroverzné 80-te roky až posú?asnos?. Knižka je doplnená CD-BEST OF. Nové, zape?atené. ss-still sealed


Price inc. vat: 10 EUR...IN Stock... |
IN Stock

ROCK HISTORY SPECIÁL - RADIM HLADÍK


104 stránková krásna knižka formátu ?asopisu A4 o celej kariere Radima Hladíka. Od úplných za?iatkov so skupinou Matadors, cez spoluprácu s Vargom a hammelom, s Blue Effect, Modrý efekt Až po jeho posledné roky s obnoveným Blue Effectom. Nové, zape?atené. ss-still sealed


Price inc. vat: 8 EUR...IN Stock... |
IN Stock

ROCK HISTORY SPECIÁL - RADIM HLADÍK


104 stránková krásna knižka formátu ?asopisu A4 o celej kariere Radima Hladíka. Od úplných za?iatkov so skupinou Matadors, cez spoluprácu s Vargom a hammelom, s Blue Effect, Modrý efekt Až po jeho posledné roky s obnoveným Blue Effectom. Nové, zape?atené. ss-still sealed


Price inc. vat: 8 EUR...IN Stock... |
IN Stock
    « 1 | 2 | 3 »

  Copyright 2006 Music Center, s.r.o. | design by markuz, programming by Laci  
Submit:
Login:
Password:
» Register
» Forget password?
 
Shopping basket:
1xMAGIC FLUTING - ESOTERIC - MAGICKÁ FLAUTA5
 
1xU2 - NO LINE ON THE HORIZON - CD10
 
1xREDL VLASTA - PECKY - 2CD-R10
 
1xRUSH - A FAREWELL TO KINGS - JAPAN IMPORT CD70
 
1xCHRISTMAS - BLUE & SHOUT - CD 10
 
1xBARRA - PÍSE? O NAD?JI / NOCI 5
 
1x2 UNLIMITED - NO LIMITS '93 - MC5
 
1xBACH JOHANN SEBASTIAN - MESSE IN H-MOLL15
 
1xŽBIRKA MIRO - ZLATÁ KOLEKCE - 3CD30
 
1xKRUIZ - 1. 15
 
1xBICHEVSKAYA JEANNE - ŽANA BI?EVSKAJA II. 10
 
1xPA?A - KUKO - VAŠO - HUDOBNÁ ŠKOLA - MC KAZETA8
 
1xSEROKA HENRY - ´885
 
1xOSBOURNE OZZY - PATIENT NUMBER 9 - 2LP LIMITED VINYL WITH COMICS - 2LP - vydané 9.septembra 2022 38
 
1xHAVEN´T SAID ENOUGH - THE FIRST SIGNS OF MALFUNCTION15
 
 
Price all in251
 
 
content of a basket and cashbox >